3 tips voor gezonde snacks

Het leven kan hectisch zijn. ’s Ochtens haasten we ons naar ons werk met een lange to-do list. We hebben dan vaak geen tijd om gezonde tussendoortjes voor te bereiden of in onze tas te doen. We eten snel een boterham, drinken een kop koffie of thee en gaan de deur uit. Rond 10 uur begint je maag te knorren en neem je een makkelijke (ongezonde) snack of je negeert je honger en wacht tot de lunch.

Kiezen voor een verantwoord tussendoortje levert je veel voordelen op. Het voorkomt dat je gaat snaaien, het houdt je bloedsuikerspiegel stabiel, zorgt voor een actieve stofwisseling en geeft je energie. Bovendien zorgt gezond eten ervoor dat je minder stress ervaart en dat je aankomt. Daarom heb ik een aantal tips voor je om onderweg gezond te eten.

     1. Plan

Laat je niet overvallen door je honger. Zorg ervoor dat als je boodschappen doet, je ook eten voor tussendoor op je boodschappenlijstje hebt staan. Leg de tussendoortjes ‘s avonds al klaar zodat je ze ‘s morgens alleen nog maar in je tas hoeft te doen. En zorg leg houdbare producten al op je werk of in je auto.

      2. Bakjes en zakjes 

Als je handige bakjes en zakjes hebt die je kan meenemen dan is het ook makkelijker om iets in je tas te stoppen. Ik hou zelf erg van roestvrijstalen bakjes en waterflessen en stoffen snackzakjes. Ze zien er vaak leuk uit en zijn ook nog heel verantwoord!

     3. Keuze 

Maak de juiste keuze voor tussendoortjes. Deze tussendoortjes zijn ideaal voor in je bureaulade of auto.

  • Noten zitten vol met eiwitten, gezonde vetten en B-vitaminen. Het levert wel veel calorieën, dus beperk jezelf tot een handje per dag.
  • Fruit, zoals appels of mandarijnen. Of ander fruit dat wel even mee kan zonder dat je kantoor of auto een walhalla voor fruitvliegjes wordt.
  • Vezelrijk knäckebröd en een pot notenpasta.
  • Een bakje rauwkost, zoals worteltjes, radijsjes, plakjes komkommer, reepjes paprika en tomaatjes.
  • Rijstwafels, quinoawafels. Neem de ongezoete / ongezouten varianten.
  • Olijven
  • Ongezwavelde zuidvruchten, zoals gedroogde abrikozen, cranberries, pruimen.

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *